Das Die Gehörnte Ratte – Kompendium ist der vierte Teil unserer fünfteiligen Reihe von Handbüchern zur epischen Kampagne Der Innere Feind. Er ist vollgepackt mit ergänzendem Material, um nicht nur Die Gehörnte Ratte zu erweitern, sondern auch alle WFRS-Abenteuer zu unterstützen, in denen die verschlagenen Skaven als Feinde erscheinen.
Das Die Gehörnte Ratte – Kompendium enthält:
- mehr Hintergrundwissen und Informationen über die Skaven, ihre Geschichte und Gesellschaft und die schreckliche Gottheit, die sie anbeten
- eine riesige Auswahl an neuer Ausrüstung, Zaubersprüchen, Waffen und Apparaten, mit denen du deine Skaven-NSC ausstatten kannst
- neue Begegnungen in der Stadt Middenheim und den Middenbergen, perfekt, um in Die Gehörnte Ratte oder jede andere auf Skaven ausgerichtete Kampagne eingebaut zu werden
- ein SL-Leitfaden zum Gelben Fangzahn, einem heimtückischen Kult, der sowohl die Skaven verehrt als auch versucht, sie zu übertrumpfen
- eine neue Karriere, der zwergische Eisenbrecher, perfekt geeignet für einen kräftigen Zwerg, der sich den abscheulichen Rattenmenschen in den Tunneln unter der Alten Welt stellen will
- zwei klassische Abenteuer, überarbeitet und aktualisiert für die 4. Edition des WFRS Schrecken in der Finsternis, mit einer furchtbaren Begegnung in einer sich windenden Mine, und Etwas Hilfe von meinen Freunden, ein Entführungsfall, der weit über den größten und kürzesten Detektiv in ganz Middenheim hinausgeht
Die Rückkehr des Grabesfürsten: Jedermanns beliebtester ichbesessener Nekromant kehrt zurück, um die Charaktere während der Ereignisse von Die Gehörnte Ratte zu quälen. Ist es Paranoia, wenn tatsächlich alle hinter dir her sind?
Produktinformationen "WFRSP - Der Innere Feind #04 - Die Gehörnte Ratte"
Meine Freunde im Wandel! Wir haben glorreiches Chaos gesät, aber um die Zeit des Wandels zu bringen, müssen wir gemeinsam unter einem Champion im Schatten agieren.
Die Gehörnte Ratte ist der vierte Band des überarbeiteten und aktualisierten Directors Cut von Der Innere Feind, einer der beliebtesten Rollenspielkampagnen, die jemals geschrieben wurden. Dieser Teil baut auf den dramatischen Ereignissen am Ende von Die Graue Eminenz auf, als die tapferen Helden in den Dienst der Stadt Middenheim genommen werden und sich noch mehr Drama und Intrigen stellen müssen.
Im vorletzten Band der fünfteiligen Reihe düsterer und gefährlicher Abenteuer für das Warhammer Fantasy-Rollenspiel dreht sich der Spieß um, als Feinde, die die Charaktere seit Beginn der epischen Kampagne verfolgt haben, gezwungen sind, sich zu verteidigen. Die Zeit ist reif, ihre Machenschaften aufzudecken und ihre Organisation zu zerlegen. Die Charaktere können es sich nicht leisten, in ihrer Wachsamkeit nachzulassen und ihre Siege zu feiern, als eine neue Bedrohung unter ihren Füßen auftaucht!
Berühmt für seine Uneinnehmbarkeit aufgrund seiner Lage auf dem mächtigen Faustschlag, jenem Berg, dessen Spitze von Ulrics Faust eingeebnet wurde, beherrscht Middenheim all jene, auf die sein gewaltiger Schatten fällt. Durch unvergleichliches Können der Zwerge aus lebendem Fels gehauen, ist es eine beeindruckende Festungsstadt unter der Herrschaft Ulrics, des Gottes des Krieges, des Winters und der Wölfe. Die heilige Ewige Flamme brennt rein und hell im Herzen einer Stadt, die in der ganzen Alten Welt berühmt ist, zerrissen von finsteren Kulten, widerstreitenden Kaufleuten und aufrührerischen Intriganten. Middenheim hat wenig Platz für Helden und noch weniger Geduld für Nichtsnutze, aber für schlaue Opportunisten mit dem Willen und dem Mut, sich ein kleines Stück besseren Lebens zu ergaunern? Nun, die könnten eine Chance haben. Middenheim: Stadt des Weißen Wolfs entführt die Spieler aus der vertrauten Großen Provinz Reikland und versetzt sie in das Zentrum des Einflusses und der Macht Ulrics in der Alten Welt. Middenheim liegt im Herzen der nördlichen Ausdehnung des Imperiums und ist der perfekte Schauplatz für endlose, düstere und gefährliche Abenteuer! Jeder Bezirk der weitläufigen Stadt ist sorgfältig detailliert, mit Orten, Handlungsaufhängern und NSC, zu zahlreich, um sie aufzulisten. Eine wunderschön illustrierte Karte, die sowohl in einer Spielleiter- als auch einer Spieler-Version vorliegt, präsentiert die Stadt in grandiosen Einzelheiten. Middenheim: Stadt des Weißen Wolfs destilliert das Beste aus früheren Werken über die Stadt der Auserwählten des Ulric und vereint es mit neuen Kreaturen, neuen NSC, neuen Schauplätzen und Regeln, um so das ultimative Quellenbuch für Gruppen zu schaffen, die Abenteuer in Middenheim und seiner Umgebung erleben möchten. Vollständige Regeln zum Erstellen von Middenheimer-, Middenländer- und Nordländer-Charakteren sind enthalten, zusammen mit einer neuen Karriere für wahre Anhänger Ulrics.
Eine vollfarbige A1-Karte des glorreichen Reiklands , dem Hauptschauplatz der meisten Warhammer Fantasy-Rollenspiel-Abenteuer. Diese hochauflösende Karte eignet sich perfekt zum Einrahmen oder zur Verwendung in deinen Rollenspielsitzungen!
Die Karte des glorreichen Reiklands ist voller nützlicher Details für Spieler und Spielleiter und zeigt die Große Provinz Reikland, eines der mächtigsten Reiche von Sigmars Reich. Von den feuchten Sümpfen der Grootscher Marsch im Westen bis zu den kilometerbreiten Strömen des Flusses Reik im Osten zeigt die Karte Dutzende von Städten, Gebirgszügen, dunklen Wäldern, schmutzigen Marschlanden, versteckten Orten und vielem mehr, die alle bereit sind, dein nächstes düsteres und gefährliches Abenteuer zu inspirieren.
Die von dem preisgekrönten Kartographen Andy Law erstellte, sehr detaillierte Karte des glorreichen Reiklands ist ein Muss für alle Warhammer-Fans.
Material: 170g Papier, gerollt
Diese vollfarbige A1-Karte zeigt die große Festungsstadt Middenheim, die auf dem Gipfel des mächtigen Fauschlags erbaut wurde, einem Bergplateau, das der Legende nach durch den Gottes Ulric selbst geformt wurde. Diese Karte eignet sich perfekt zum Einrahmen oder zur Verwendung in deinen Spielsitzungen des Warhammer Fantasy-Rollenspiels! Sie ist unverzichtbar für Gruppen, die sich auf eine Woche voller Spaß und Ablenkung beim weltberühmten Karneval von Middenheim freuen!
Auf der Karte von Middenheim sind die wichtigsten Schauplätze der Stadt verzeichnet, vom Hohen Tempel Ulrics, in dem das ewige Feuer brennt, bis hin zum gesättigten und stinkenden Sägemehlboden der Taverne der Ertrunkenen Ratte. Es war noch nie so einfach, sich in der Stadt zurechtzufinden, denn jeder Bezirk Middenheims ist klar umrissen und die Gebäude sind in isometrischen Details dargestellt.
Die vom talentierten Kartographen Dàniel Kovàcs entworfene Karte der Stadt Middenheim ist ein großartiges Zubehör zur Veröffentlichung des Middenheim: Stadt des Weißen Wolfs Quellenbuches und eine nützliche Spielhilfe für die Planung des dritten Teils der Kampagne des Inneren Feindes: Die Graue Eminenz.
Greywater Fastness is under siege. The vast industrial city dedicated to producing weapons and arms for Sigmars armies now finds itself teetering on the brink of oblivion. A tide of power hungry Skaven covet Greywaters technology. The neighbouring Sylvaneth sing a song of revenge for the lands polluted by the citys toxic runoff. And within the city itself, allies and enemies alike stoke the self-destructive flames of war. But if Greywater Fastness falls, Sigmars armies across the realms fall with it Strike out into the forge-hot streets of Greywater Fastness in this brand new campaign for Warhammer Age of Sigmar: Soulbound. Blackened Earth is a thrilling five-part campaign set within the free city of Greywater Fastness in Ghyran, the Realm of life. Here, the Soulbound are tasked with steering this vital city of Sigmar away from its path of destruction. With monsters gnawing at the gates, allies turning into enemies, and warmongers fighting for dominance in the city, the Soulbound must use everything at their disposal to save the doomed city from immolation in the fires of war. This book contains: An epic campaign told across five thrilling adventures. Walk the streets of one of Sigmars most industrialised city then strike out into the blasted wastelands and vibrant wilds of the Realm of Life. A comprehensive guide to the city of Greywater Fastness. Discover its history and how it was founded, explore over 70 unique and strange locations, and learn about the major players in the city. A beautifully illustrated map of Greywater Fastness! New items to purchase in the citys black markets, and new Endeavours to undertake while in the city! New terrifying monsters and allied NPCs for your Binding to encounter!
Champions of Order gives players a wealth of new options for creating characters for Warhammer Age of Sigmar: Soulbound and features new Archetypes, new Talents, and devastating new spells. Its packed with content and options to expand on your Soulbound game. The book includes: An expanded look at the Soulbound and their history, details on the mysterious Binding ritual that links the heroes souls together, and tables filled with sample Short- and Long-term Goals for your hero. A brand new faction, complete with Archetypes The Lumineth Realm-Lords, Aelves from the Realm of Light! New Archetypes, as well as rules for playing sub-factions such as the Anvils of the Heldenhammer of the Stormcast, the Ironwood Glade of the Sylvaneth, the Kraith of the Daughters of Khaine, and many more! Almost 100 new Talents and 50 new Miracles to further customise and develop your hero! Over 40 devastating new spells to unleash, including a brand new Lore of Magic the Lore of the High Peaks! Over 30 new Endeavours to undertake between adventures, as well as over a dozen new contacts players can make, from Collegiate Scholars to Kharadron Endrineers.
Realmgates crackle with eldritch energy, incredible artefacts of untold power alter the fates of thousands, and great warriors wielding realmstone-infused arms hunt Endless Spells that strike terror wherever they roam. The Mortal Realms are full of incredible artefacts of power, will you claim them for yourselves? Warhammer Age of Sigmar Soulbound: Artefacts of Power is perfect for those who want to fill their Soulbound games with incredible magical items, adventures about fate-defining artefacts, and terrifying arcane manifestations unlike anything seen before. Artefacts of Power contains: Detailed information about realmstone crystallised magic energy that can be used to craft powerful weapons, armour, and more. A vast selection of magical weapons, armour, and artefacts, along with methods of randomly generating your own with thousands of possible combinations! A collection of Ancient Relics artefacts so powerful they can change the fate of the realms. Each of which comes with their own thrilling adventure. Detailed information on the mysterious distance spanning Realmgates, including ways to create and add them to your games. Rules, player options, and statblocks for hunting Endless Spells some of the most deadly creatures in the Mortal Realms.
Kneel before the Champions of Death! Champions of Death allows players to create tragic, damned, and twisted undead characters for Warhammer Age of Sigmar: Soulbound! The book features new undead Species, new Archetypes, new Talents, and devastating new spells and Miracles. Champions of Death Includes: Insight into the Great Necromancer Nagash, his history with the Soulbound, and why he may deign to forge a deathly Binding with his own skeletal hands. Rules to play as horrifying Ghouls, skeletal Wights, vindictive Soulblight Vampires, spectral Nighthaunts, or powerful Ossiarch Bonereapers, as well as advice on how and why your character became Soulbound and dozens of sample Short- and Long-term Goals. 20 new Death-focused Archetypes such as the Vampire Lord and Knight of Shrouds, as well as rules for playing sub-factions such as the Blisterskin of the Flesh-eater Courts, the Mortis Praetorians of the Ossiarch Bonereapers, the Vyrkos Dynasty of the Soulblight Gravelords, and many more! Over 50 new Talents, 10 powerful new Miracles of Nagash, and 50 new spells drawn from the twisted Lores of Magic wielded by the undead including five terrifying new Endless Spells! Over 30 new Endeavours for undead characters to undertake, as well as new Dark Rituals to unleash on your foes host a grand feast of the Flesh-eater Courts, bestow the Blood Kiss of the Soulblight Vampires, or raise a horde of zombies to do your bidding! Advice for Gamemasters and players on running Death-focused campaigns, as well as statistics for over a dozen servants of the Forces of Order for your Champions of Death to face!
Aether-powered Kharadron sky-ships soar through the clouds, Corsair wolf-ships cut through the waves armed with monster-hunting harpoons, and helblaster volley guns erupt from the walls of the Free Cities. The cogs of war are ever-turning, and the Mortal Realms are in need of talented smiths. Warhammer Age of Sigmar Steam and Steel presents everything you need to begin crafting your own weapons, armour, and machines of war. This book contains new aetheric equipment for the Kharadron, new Fyreslayer runes, new weapons and crafting rules, alchemy and potion making, and rules for vehicular combat along with dozens of example ships and war machines. Not only that, but Steam and Steel explores what crafting means to cultures across the Mortal Realms for some it is simply a job, for others it reflects a lifelong devotion to their deity. Steam and Steel is perfect for players looking to create their own equipment, and for GMs who are looking to bring ship-to-ship combat and large-scale vehicular destruction to their game!
Embrace the Waaagh! and become a Champion of Destruction! Champions of Destruction allows players to create the most brutally cunning or cunningly brutal characters for Warhammer Age of Sigmar: Soulbound! Become Da Boss, set out across the Mortal Realms in search of a good scrap, and face down the biggest, baddest, creatures in all of the realms! The book features new Destruction aligned Species, new Archetypes, new Talents, tooth splittingly destructive new spells, Miracles and more. Champions of Destruction contains: A head-scratching look at the gods of Destruction, and why they might stop scrappin long enough to beat a group of Soulbound into shape. Mechanics for wielding the power of the Waaagh!, recruiting a gang of like minded bruisers to join you in your rampage, and becoming Da Boss of your own warband. Options to play as brutal Orruks, cunning Kruleboyz, spiteful Hobgrots, diminutive Grots, belching Ogors, and rock-smashing Troggoths, as well as advice on who your character needs to crump to become Soulbound, and dozens of sample Short- and Long- term Goals. Over 20 new Destruction-aligned Archetypes, such as the Squig-riding Boingrot Bounder, Waaagh! blasting Weirdnob Shaman, flame-belching Ogor Firebelly, wicked Kruleboy Gutrippa and many more. Over 50 cunning and brutal Talents, 60 powerful Miracles from the Gods of Destruction, and 70 spells all drawn from bizzare Lores of Magic wielded by Grots, Orruks, and Ogors. Dozens of new pieces of equipment and artefacts to get your mitts on, and swing at your enemies. Over 25 new Endeavours for Destruction characters to undertake between adventures, such as squaring off against Da Boss, capering under the Bad Moon, or beating armour into shape with your bare fists. Advice for Gamemasters and players on running Destruction-focused campaigns, as well as statistics for a gibbering mountain of Squigs, Grots, Gnoblars and other minions and mounts to beat down or boss around.
The Mortal Realms quake as Kragnos, the End of Empires, escapes his centuries-long imprisonment and rampages across the realms. Era of the Beast offers players and GMs a chance to follow the ongoing narrative of the Age of Sigmar universe, and brings the timeline forward to the Era of the Beast and the emergence of Kragnos, the End of Empires. This book recounts the events of the Broken Realms saga and updates the lore of major cities and the status of the gods of the realms. Era of the Beast details the lands of Thondia, allowing players to adventure in Ghur, the Realm of Beasts and includes new Archetypes to add to your Soulbound game. Lastly, from the swamps of the realms come the terrifying Kruleboyz twisted, swamp dwelling Orruks who slink from the mire to cut their enemys throats! The book includes A complete retelling of the Broken Realms saga. Advice on playing and running games during the Era of the Beast, and how the emergence of a new god (and the rise of a goddess!) have affected your character. Detailed information on Ghur, the Realm of Beasts, gives players a whole new realm to explore! Ten new Archetypes to play, including the Hurakan Windcharger of the Lumineth Realm-lords, the Knight-Relictor of the Stormcast Eternals, and the Melusai and Khinerai of the Daughters of Khaine. A new Species, complete with their own Archetype the Draconith, bitter enemies of Kragnos! Over a dozen new statblocks for the Kruleboyz give GMs a deadly new foe to unleash on their players.
The Mortal Realms are besieged. Packs of savage beasts stalk the wilderness. Parades of disquiet dead stirred by baleful magics haunt the nights, enacting terrible vengeance upon the living. Hordes of Orruks, Grots, and Gargants rampage unchecked, driven by little more than destruction and despoilment for their own amusement. And the innumerable servants of the Ruinous Powers that once brought about the end of the world take root wherever mortals tread. The realms are rocked by never-ending conflict and nowhere is truly safe… The Mortal Realms are filled with countless strange creatures and monstrous beasts. The Warhammer Age of Sigmar Soulbound Bestiary provides a vast collection of these great and terrible foes to use in your Warhammer Age of Sigmar: Soulbound adventures, and gives GMs advice on how best to build exciting encounters with these monstrous and maniacal foes. The Soulbound Bestiary contains Over 180 terrifying new foes to use in your Soulbound campaign, including some of the most iconic creatures from Warhammer Age of Sigmar — from the reality-warping Tzeentchian Lord of Change, to the merciless Knight of Shrouds, to the awe-inspiring Kraken-eater Mega-Gargant. Gamemaster advice on building exciting and memorable encounters, and how to use Doom to give an extra edge to these conflicts. Detailed descriptions of each creature and faction, including advice on using them in your game, their tactics in combat, and rumours reflecting what the people of the Mortal Realms know of them, some of which may be less than reliable!
There is a rot in the heart of Anvilgard. While the Anvils of the Heldenhammer looked outward, a cabal of Aelven outcasts has taken root within the city. Known as the Blackscale Coil, this mysterious group has infiltrated every facet of Anvilgards society, and seeks to make the city their own. But the Coil is not all there is to worry about an even greater threat lurks in the mist Venture into the deadly mist-shrouded streets of Anvilgard in the first ever campaign for Warhammer Age of Sigmar: Soulbound. Shadows in the Mist contains six exciting ready-to-play adventures set in the city of Anvilgard. These adventures can be played as a complete campaign that sees the Soulbound uncover the truth of who or what is threatening Anvilgard, or can be used as individual standalone adventures. Shadows in the Mist also contains a comprehensive guide to the city of Anvilgard, including places of interest, major factions and people, and other threats that lurk in the mist.
The Warhammer Age of Sigmar: Soulbound Gamemasters Screen is an indispensable addition to every GMs arsenal! Regardless of playstyle or experience level, the GM screen contains a wealth of useful information, with incredible artwork by artist Johan Grenier. The Gamemasters Screen: A three-panel landscape screen with stunning artwork depicting a group of Soulbound facing down an onslaught of Khorne Bloodbound and the Legions of Nagash. The interior screen contains at-a-glance references for the most used rules, as well as NPC names and rumours for GMs to create adventures on the fly. Cities of Flame: A 32-page booklet packed full of adventures set in some of the major cities in Aqshy: Anvilgard, Brightspear, Hallowheart, Hammerhal, and Tempests Eye. Includes a short introduction to each city as well as five one-page adventures per city, for a total of 25 adventures!
All orders of this product include a PDF redeemable via Drive Thru RPG. The Warhammer Age of Sigmar: Soulbound Starter Set contains everything you need to begin roleplaying epic adventures in the perilous lands of the Mortal Realms. Whether this is your first ever tabletop roleplaying game or you are an experienced Gamemaster preparing your next campaign, this boxed set is the perfect starting point for anyone interested in Warhammer Age of Sigmar: Soulbound. The Starter Set includes: Faltering Light, a 48-page adventure that sees the heroes venture into the ancient Agloraxian ruins beneath the city of Brightspear. The adventure teaches you and your friends how to play no prep required! Brightspear City Guide, a 64-page guide to the city of Brightspear. Filled with strange and wonderful locations, unique characters, story hooks, and featuring eight one-page adventures set in Brightspear, this is the perfect way to continue your Soulbound campaign. An introduction to the world of Warhammer Age of Sigmar 5 gatefold characters sheets with pre-generated characters, each with their own goals, background, and connections. Three two-sided rules reference sheets with rules for Tests, combat, and spellcasting. A two-sided sheet with a map of Brightspear on one side and the lands of Aspiria on the other. Tokens for tracking Mettle, Soulfire, and Doom. A set of 8, six-sided dice.
As Sigmars Storm broke upon the hordes of Chaos, a flicker of hope was rekindled in the people of the Mortal Realms. The seeds of civilisation were planted and grew into new bastions of Order, and for a moment it almost seemed the endless tide of darkness could be held back. But then came the Necroquake, as the undead legions of Nagash rose up to shatter the cities of Sigmar. Hope dwindles and once more darkness threatens to engulf the Mortal Realms We set out to create something genuinely special for the Warhammer Age of Sigmar: Soulbound Collectors Edition to take pride of place on your gaming shelf! The exclusive Collectors Edition book is beautifully finished with a deep blue faux leather cover, featuring a Stormcast Eternal warhammer and the symbols of the Mortal Realms intricately detailed in gold foil. The 352 pages are wonderfully finished with gold gilt edges. The book is presented in a tastefully designed high-quality box featuring a magnetically sealed lid. On the front of the box our Knight-Questor Vel Arturious and the Soulbound logo are picked out with spot UV which reflects the light. On the back of the box, the Undying King Nagash glares at you, his crackling green eyes also detailed in spot UV. Please note that the content of both the Standard Edition and the Collectors Edition is the same. Explore the Mortal Realms in the first ever tabletop roleplaying game set in the world of Warhammer : Age of Sigmar! You are Soulbound: heroes chosen by the gods to stand against the horrors that plague the Mortal Realms, tasked with preventing a new age of Chaos, Death, and Destruction. Forge your group from some of the most powerful heroes in the realms and face down roving bands of cannibals, legions of undead, and hordes of daemons in a desperate struggle for survival. Warhammer Age of Sigmar: Soulbound contains 13 thrilling chapters to sink your teeth into, including: Archetypes Skills and Talents Equipment Between Adventures The Mortal Realms The Great Parch Religion and Belief Magic Bestiary
As Sigmars Storm broke upon the hordes of Chaos, a flicker of hope was rekindled in the people of the Mortal Realms. The seeds of civilisation were planted and grew into new bastions of Order, and for a moment it almost seemed the endless tide of darkness could be held back. But then came the Necroquake, as the undead legions of Nagash rose up to shatter the cities of Sigmar. Hope dwindles and once more darkness threatens to engulf the Mortal Realms Explore the Mortal Realms in the first ever tabletop roleplaying game set in the world of Warhammer : Age of Sigmar! You are Soulbound: heroes chosen by the gods to stand against the horrors that plague the Mortal Realms, tasked with preventing a new age of Chaos, Death, and Destruction. Forge your group from some of the most powerful heroes in the realms and face down roving bands of cannibals, legions of undead, and hordes of daemons in a desperate struggle for survival. Warhammer Age of Sigmar: Soulbound contains 13 thrilling chapters to sink your teeth into, including: Archetypes Skills and Talents Equipment Between Adventures The Mortal Realms The Great Parch Religion and Belief Magic Bestiary
Deep in the heartlands of Shyish, the crumbling city of Ulfenkarn teeters upon the precipice of destruction. Its citizens are desperate for salvation before the streets are swallowed whole by the encroaching Shyish Nadir. For an age, the Vyrkos vampire lord known as Radukar the Wolf has held ruthless control over the city, transforming this once-proud gothic metropolis into little more than a ravaged hunting ground for his Thirsting Court of monsters. Will the Wolf’s despicable plans come to fruition? Or can a band of wayward heroes stand up against this unassailable foe and save the city before it’s too late? Ulfenkarn: City at the Edge of Death offers players and GMs a comprehensive city guide for running Warhammer Age of Sigmar: Soulbound games in the legendary Cursed City. This book includes: A complete history of the city and its imminent future, spread across three narrative time periods: Ulfenkarn in Peril, the Curse of Night Unending, and culminating in Radukar’s Legacy. Rules for playing and running games using the updated Grim & Perilous Ruleset and other optional rules and advice to help evoke the horror of the setting. Over Seventy unique city locations featuring unforgettable characters and challenges spread across Ulfenkarn’s varied haunted districts. Six fully fleshed-out and mapped adventure locations to explore, including the Ebon Citadel mega-dungeon. Eight brand new player Archetypes and local Subfactions. Take on the role of a Vampire Hunter, a Doomsayer of Sigmar, an Aelven Exile, a former Guard Captain of the city, and more! A Bestiary featuring Ulfenkarn’s rogue's gallery of villains and vicious monsters sure to put any party to the test.
Zur festgesetzten Zeit werden wir uns aus unseren Verstecken erheben und die Städte des Imperiums niederwerfen. Das Chaos wird sich über diesem Land ausbreiten, und wir, die Auserkorenen Diener, werden unter SEINEN Augen aufsteigen. Gepriesen seist du Tzeentch, Wandler der Wege! Njawrr’thakh Lzimbarr Tzeentch! Die Graue Eminenz ist der dritte Band des überarbeiteten und aktualisierten Director’s Cut von Der Innere Feind, einer der beliebtesten Rollenspielkampagnen, die jemals geschrieben wurden. Die Graue Eminenz macht dort weiter, wo Tod auf dem Reik endet, und führt eure unwahrscheinlichen Helden in die Hallen der Macht von Middenheim, der auserwählten Stadt Ulrics. Inmitten der Ablenkung und Ausgelassenheit des Karnevals der Stadt haben einige entschieden, dass die „festgesetzte Zeit“ nun endlich gekommen ist. Die Graue Eminenz ist der dritte Teil der fünfteiligen Reihe düsterer und gefährlicher Abenteuer für das Warhammer Fantasy-Rollenspiel, die eine ganze Generation von Spielern inspirierte. Der Director’s Cut enthält aufschlussreiche Kommentare mit einem Hauch von schwarzem Humor und cleveren Vorschlägen für neue Möglichkeiten, die Kampagne durchzuspielen.
Zur festgesetzten Zeit werden wir uns aus unseren Verstecken erheben und die Städte des Imperiums niederwerfen. Das Chaos wird sich über diesem Land ausbreiten, und wir, die Auserkorenen Diener, werden unter SEINEN Augen aufsteigen. Gepriesen seist du Tzeentch, Wandler der Wege! Njawrr’thakh Lzimbarr Tzeentch! Das Die Graue Eminenz: Kompendium ist der dritte Teil unserer fünfteiligen Reihe von Handbüchern zur epischen Kampagne Der Innere Feind. Es ist vollgepackt mit ergänzendem Material, um nicht nur Die Graue Eminenz zu erweitern, sondern auch alle WFRS-Abenteuer zu unterstützen, die im Imperium angesiedelt sind. Ebenfalls enthalten sind ein Spielleiter-Leitfaden zum Jadezepter, einem der größten Slaaneshkulte des Imperiums, eine völlig neue Auswahl wichtiger NSC, um Die Graue Eminenz noch faszinierender zu machen, eine Betrachtung des Ulrickults und zwei klassische Abenteuer. Das Die Graue Eminenz: Kompendium ist die perfekte Ergänzung für jede Gruppe, die Der Innere Feind oder jede andere WFRS-Kampagne spielt.
Sechs grimme und gefahrvolle Abenteuer in der Grafschaft Übersreik!
Willkommen in der Grafschaft Übersreik, wo der forsche Gleichschritt der Staatstruppen durch die gepflasterten Straßen hallt, während hinter verschlossenen Türen alte Treueide auf die Probe gestellt werden. Gelegenheiten gibt es im Überfluss, hinter jeder Tür.
Dieser Sammelband bietet sechs in der Grafschaft Übersreik angesiedelte Szenarien für das Warhammer Fantasy-Rollenspiel. Diese können als einzelne, eigenständige Abenteuer gespielt, in eine bestehende Kampagne eingefügt oder zu einer eigenen Kampagne verknüpft werden, mit der die Grafschaft Übersreik erkundet werden kann.
Ausgewählte Tipps, Tricks und neue Bedrohungen werden vorgestellt, um die Abenteuer noch enger und organischer miteinander zu verbinden. Ebenfalls enthalten sind Optionen für erfahrenere Charaktere, um diese grimmen und gefährlichen Abenteuer noch tödlicher zu gestalten.
Abenteuer in Übersreik enthält:
- Wenn Blicke töten könnten: Legenden besagen, die Bestie aus dem Ortschlamm sei in den Sümpfen bei Übersreik auf der Pirsch, aber nur wenige schenken den Geschichten Glauben ...
- Die Wahnsinnigen von Gotheim: Das Dorf Gotheim liegt in Trümmern, und die Dorfbewohner fallen dem Irrsinn anheim. Was mag der Grund dafür sein?
- Herz aus Glas: Eine mächtige Adelige nimmt die Charaktere in ihre Dienste, um einem mysteriösen Mord, einem heimtückischen Kult und den Absichten einer unerbittlichen Hexenjägerin auf den Grund zu gehen.
- Gemetzel in Speichelfeld: Eine üble Krankheit breitet sich in den Elendsvierteln von Übersreik aus und die Charaktere geraten mitten hinein.
- Hexenköder: Cordelia Wesseling braucht ein Ablenkungsmanöver. Zum Glück kommen gerade ein paar Freiwillige in ihre Apotheke geschlendert.
- Ein Haufen Schuldiger: Jemand sabotiert Reisekutschen, und ein örtlicher Ermittler glaubt zu wissen, wer dahintersteckt.
Zur festgesetzten Zeit werden wir uns aus unseren Verstecken erheben und die Städte des Imperiums niederwerfen. Das Chaos wird sich über diesem Land ausbreiten, und wir, die Auserkorenen Diener, werden unter SEINEN Augen aufsteigen. Gepriesen seist du Tzeentch, Wandler der Wege! Njawrr’thakh Lzimbarr Tzeentch! Das Tod auf dem Reik: Kompendium ist ein unverzichtbares Handbuch zum zweiten Teil der epischen Kampagne Der Innere Feind, dem bahnbrechenden Abenteuer für das Warhammer Fantasy-Rollenspiel, das eine ganze Generation von Spielern inspiriert hat. Vollgepackt mit zusätzlichen Regeln, optionalen NSC, verlockenden Abenteueraufhängern und fundierten Ratschlägen für neue und erfahrene Spielleiter ist es die perfekte Ergänzung, um deine Erfahrung mit Der Innere Feind oder jedem anderen WFRS-Abenteuer zu bereichern. Ebenfalls enthalten sind neue Regeln, die Karriere Krieger Tzeentchs, neue Flusskreaturen und Die Imperator Luitpold, ein Luxusschiff, in dessen Laderäumen und Kabinen sich eine Vielzahl von Geheimnissen verbirgt. Das Tod auf dem Reik: Kompendium ist die perfekte Ergänzung für jede Gruppe, die Der Innere Feind oder jede andere Kampagne spielt, die auf den Flüssen und Wasserstraßen des Imperiums spielt.
Zur festgesetzten Zeit werden wir uns aus unseren Verstecken erheben und die Städte des Imperiums niederwerfen. Das Chaos wird sich über diesem Land ausbreiten, und wir, die Auserkorenen Diener, werden unter SEINEN Augen aufsteigen. Gepriesen seist du Tzeentch, Wandler der Wege! Njawrr’thakh Lzimbarr Tzeentch!
Tod auf dem Reik ist der zweite Band des überarbeiteten und aktualisierten Director’s Cut von Der Innere Feind, einer der beliebtesten Rollenspielkampagnen, die jemals geschrieben wurden. Dieser Band setzt dort an, wo Der Feind im Schatten endet, und entführt eure unwahrscheinlichen Helden auf ein großartiges Abenteuer, das den beeindruckenden Reik hinauf und hinunter führt, den größten Fluss der Alten Welt und Handelsroute ins Herz des Imperiums.
Tod auf dem Reik ist der zweite Teil der fünfteiligen Reihe düsterer und gefährlicher Abenteuer für das Warhammer Fantasy-Rollenspiel, die eine ganze Generation von Spielern inspirierte. Dieser Director’s Cut enthält aufschlussreiche Kommentare mit einem Hauch von schwarzem Humor, clevere Vorschläge für neue Möglichkeiten, die Kampagne durchzuspielen, sowie eine Auswahl von Mentoren, die eure Charaktere auf die kommenden Gefahren vorbereiten.
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